מה עושים לאחר תאונה?

תאונת דרכים היא אירוע מאד לא נעים שאף אחד לא רוצה לקחת בה חלק. כל אדם שואף לנהוג על פי החוק וכך להימנע ככל האפשר ממעורבות בתאונת דרכים. יחד עם זאת, כמובן שאין לנו שליטה על כך ואין לנו דרך לקבל החלטות עבור הנהגים האחרים שנוסעים גם הם בכבישים בסמוך אלינו. מהסיבה הזאת, ומכיוון שאף פעם אי אפשר לדעת מתי, מדוע ואיך תתרחש תאונה, צריך לפחות את הידע הקשור לאופן ההתנהלות וההתנהגות מיד אחרי קרות התאונה. ישנן תאונות קלות ויש כאלה שנדרשת בהן עבודה מעמיקה מהכיוון של החזרת כלי הרכב למצבו הקודם ולכן חשוב מאד לבדוק כמה דברים על מנת לאמוד את הנזק ואת דרך ההתמודדות הטובה והנכונה ביותר.

הדבר הראשון שייפגע בכל תאונת דרכים, קשה כקלה הוא החלק החיצוני, המעטפת העשויה פח של הרכב. על מנת להעריך האם מדובר בנזק רציני או קל צריך שאת הרכב יראה איש מקצוע מהתחום של פחחות רכב. הוא זה שיידע לומר האם מדובר בתיקון קל וזול, האם צריך להפעיל את פוליסת הביטוח של מי מהצדדים או שמא בכלל אין טעם לבצע את התיקון. חשוב מאד לפנות אל פחח רכב מומלץ שיש לו ניסיון רב וידע עשיר ככל האפשר על מנת שאפשר יהיה לקבל ממנו עצות, טיפים או המלצות מה לעשות. הוא לבטח יידע להנחות את בעל הרכב בנוגע לתשלומים או תביעות שונות שקשורות בתאונה שקרתה ולכן חשוב לבחון איש מקצוע שמרגישים שאפשר לסמוך עליו.

 

הפעולות שנדרשות לביצוע אחרי תאונת דרכים

לאחר קרות תאונת דרכים חשוב, קודם כל, לטפל בפגיעות גוף במידה וקרו. רק לאחר מכן מגיע הזמן לבדוק מה הנזק שנגרם לכלי הרכב. צריך לגרור או לקחת את הרכב למוסך שמציע שירות של תיקון פחחות רכב ולו על מנת לקבל הערכת נזק והצעת מחיר לתיקון. חשוב שאת כל התהליך ילווה מרחוק נציג של חברת הביטוח על מנת לוודא שהלקוח שלו ניגש למוסך שעובד בהסדר עם החברה ויוכל לקבל את השירות הדרוש בכפוף לפוליסת הביטוח שברשותו.

אפשר להחליט לקחת את הרכב למוסך שנמצא בסמוך למקום העבודה או המגורים, על פי הנוחות של בעל הרכב. ניתן למצוא, למשל, שירותי פחחות בתל אביב שמתאימים למי שעובד בקרבת מקום ויהיה לו נוח להשאיר את הרכב בבוקר לפני שיגיע לעבודה. כך בסוף היום אפשר יהיה לאסוף את הרכב או לפחות לקבל עדכון בנוגע למצבו. חשוב לקבל בכתב את ההמלצות של הפחח המקצועי וזאת על מנת להגיש אותן לחברת הביטוח של בעל הרכב או של מי שהיה גם כן מעורב בתאונה וכך לשמור על פורמליות ולוודא שכל הפעולות מבוצעות בפי שבעל הרכב אמור לבצע אותן.

מה עושים לאחר תאונה

אהבת? תחלוק עם החברים...

מידע נוסף...

צרו קשר עוד היום

דילוג לתוכן