אחד מטיפולי התחזוקה לרכב הוא טיפול של פוליש. טיפול המעניק לרכב מראה נקי ויוקרתי לאורך זמן, כשביכולתו לשמור גם על הצבע, הפח וערכו הגבוה של הרכב.
ישראל ידועה כמקום בו לאורך רוב ימי השנה קיים מזג אוויר חם. כלי הרכב הרבים חשופים לקרני השמש החזקות בימי הקיץ, הגורמות נזק לאותם כלי רכב, כשלאורך זמן צבע הרכב דוהה ואף פח הרכב עצמו ניזוק ממפגעים אחרים (מכות קטנות, עיקומים, צואת יונים וכדומה). אי לכך, בישראל ממליצים אנשי מקצוע רבים, בטיפול מתמיד ומקצועי של פוליש ווקס לרכב.
פוליש ווקס לרכב הוא תהליך טיפול בשכבת הצבע החיצונית של הרכב. הטיפול מתבצע באמצעות נוזל או משחה ייעודית שמטרתם לחדש ולהבריק את פני השטח. הפוליש מסיר את שכבת הצבע הדהויה והפגומה, וחושף שכבה חדשה, חלקה ומבריקה מתחתיה.
העיקרון הבסיסי של הפוליש דומה לליטוש: הוא מסיר שכבות מזיקות ומותיר את הצבע החיצוני במראה חדשני ומרענן. כדי להבטיח תוצאה אופטימלית ולמנוע נזקים, יש לבצע את הטיפול באופן מקצועי בעזרת ציוד וחומרים מתקדמים.
פוליש ווקס לרכב – הטיפול הבסיסי ביותר והמוכר ביותר. מדובר בפוליש שמבוצע עם חומרי ליטוש עדינים, ובסיומו מתווספת שכבת ווקס המעניקה לרכב מראה מבריק ושומרת על הצבע מפני נזקים עתידיים. פוליש ווקס מתאים במיוחד לרכבים הסובלים משריטות שטחיות, דהייה קלה או צורך בשדרוג המראה.
פוליש קריסטל – זהו טיפול משודרג המיועד לרכבים שמצבם החיצוני מצריך יותר מרק הברקה. פוליש קריסטל כולל חומרים ייעודיים המעניקים לרכב מראה מבריק במיוחד עם אפקט קריסטלי, שמחזיק מעמד לאורך זמן. הטיפול נחשב לפופולרי בשל התוצאות המרהיבות שלו.
פוליש עמוק – טיפול זה מתאים לרכבים עם פגמים משמעותיים יותר, כמו שריטות עמוקות או נזקי דהייה חמורים. בתהליך זה נעשה שימוש בחומרים חזקים יותר המאפשרים ליטוש עמוק יותר של שכבת הצבע, תוך שמירה על שלמות הצבע הקיים.
בנוסף לפוליש, בשנים האחרונות הפך ציפוי ננו קרמי לפתרון פופולרי במיוחד לשימור מראה הרכב ולשיפור עמידותו בפני נזקים. ציפוי זה מבוסס על טכנולוגיה מתקדמת הכוללת חלקיקי סיליקט – תרכובת המשלבת סיליקון וחמצן.
הגנה על צבע הרכב – ציפוי הננו הקרמי יוצר שכבת מגן שקופה וחזקה מעל הצבע הקיים של הרכב, המונעת חדירת לכלוך, מים או קרני UV.
דחיית מים ולכלוך – הציפוי הופך את פני השטח של הרכב לחלקים במיוחד, כך שמים, אבק ולכלוך מחליקים מהם בקלות ואינם נצמדים לצבע.
עמידות לאורך זמן – ציפוי הננו הקרמי מחזיק מעמד שנים רבות, ומספק לרכב הגנה מעולה מפני שחיקה ונזקים יומיומיים.
תהליך הביצוע – לפני יישום הציפוי הקרמי, חשוב לבצע עבודת הכנה יסודית הכוללת ניקוי עמוק, הסרת כתמים ולכלוך, וליטוש עדין. תהליך יישום הציפוי לוקח כ-24 שעות, ולאחריו נדרשות 48 שעות נוספות להקשחת החומר. לכן, יש לקחת בחשבון שזמן הטיפול הכולל עשוי להגיע ל-4 ימים.
לפני ביצוע פוליש ווקס לרכב או ציפוי ננו, מומלץ לבצע מספר פעולות הכנה לשיפור התוצאה:
שטיפה יסודית עם שלייף סבון: תהליך ניקוי עמוק המסיר שכבות לכלוך קשות במיוחד.
שיוף פלסטלינה: מסיר שריטות קלות ומכין את פני השטח לליטוש איכותי.
תיקוני מכחול וצבע: טיפול בשריטות עמוקות או פגמים קטנים לפני יישום הפוליש.
שימוש בחומר מקשר: מבטיח הצמדה מיטבית של חומרי הפוליש או הציפוי לשכבת הצבע.
בחירת הטיפול הנכון תלויה במצבו של הרכב ובציפיות שלכם מהתוצאה.
אם הרכב סובל משריטות קלות בלבד או דהייה קלה, פוליש ווקס לרכב יכול להיות הפתרון המושלם.
אם אתם מעוניינים במראה מבריק במיוחד שיחזיק מעמד זמן רב, פוליש קריסטל או ציפוי ננו קרמי הם הבחירה המומלצת.
כאשר יש נזקים חמורים יותר, כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע ולהתאים טיפול משולב שכולל פוליש עמוק וטיפולי שיקום צבע.
פוליש וציפוי ננו קרמי הם לא רק טיפולים אסתטיים – הם מהווים השקעה בשימור הערך של הרכב לאורך זמן. בישראל, שבה תנאי מזג האוויר מאתגרים במיוחד, תחזוקה נכונה של צבע הרכב היא הכרחית.
ב"פחחות הצפון" אנו מתמחים בטיפולי פוליש וציפויים מתקדמים המותאמים אישית לכל רכב, תוך שימוש בציוד ובחומרים הטובים ביותר בשוק. צרו איתנו קשר עוד היום ותנו לרכב שלכם את ההגנה והמראה היוקרתי שמגיעים לו!